Redesign af Twitter ligner til forveksling Facebook

Med et redesign af sin profilvisning ligger Twitter sig meget tæt op af Facebook rent designmæssigt

twitter-logo 2

Twitter har tidligere redesignet sit udseende med det formål, at skabe yderligere fokus på billeddeling, og ikke kun tekstopdateringer.

Med et redesign tidligere på året tog det sociale medie de første skridt i denne retning, og med sit nye profilvisningsdesign vil Twitter fokusere på de nogenlunde samme målgrupper som blandt andet Facebook gør.

Et hurtigt kig på designet, får da også straks tankerne til at flyve mod Facebook og deres profil- og feedfunktion. Det nye design gør det muligt at fremhæve de bedste og mest interagerede tweets, man kan sætte tweets fast i toppen af ens profil og endelig kan besøgende filtrere tweets ud, så man nemmere kan søge efter sit indhold.

I første omgang er det kun tale om tilfældigt udvalgte profiler, der får det nye design. Senere på året vil det nye design rulles ud, således alle brugere kan bruge det.

Læs mere og se eksempler på det nye design af Twitter her.

 

Kilde: https://twitter.com