Det sociale medie Vine fylder 1 år

Vine fylder 1 år og har formået at nyskabe brugen af markedsføring gennem video

Skærmbillede 2014-02-10 kl. 12.15.28

6 sekunder. Så lang tid kan en video på det sociale medie Vine maksimalt vare. Umiddelbart synes det ikke af lang tid, men brugere på det sociale medie er ofte kreative og udnytter Vines unikke stop-motion og loop funktioner. I sidste uge fyldte Vine 1 år, og har på et år formået at nyskabe brugen af videoer på sociale medier. Og det er ikke kun privatpersoner der deler videoer med hinanden – mange firmaer er ligeledes begyndt at bruge Vine i deres markedsføring.

Hvordan virksomheder kan bruge Vine

Rival IQ kommer med 5 gode eksempler på virksomheder der bruger Vine, og et gennemgribende tema er god og effektiv brug af de 6 sekunder kombineret med humor. Firmaer som Dove, Lowe’s og Generel Electric er repræsenteret, og alle formår at personliggøre virksomhedens brand. Formålet er dermed, at brugerne opnår et tilhørsforhold til virksomheden, og på den måde er Vine endnu et godt værktøj til udnyttelse af content- og inbound marketing. Læs hele artiklen og se alle videoerne her.

 

Kilde: http://blog.rivaliq.com/