Det du deler – er du selv

I en spændende artikel på TV2 Beep forklares det hvordan dine og andres data er god forretning for mange virksomheder

moto6_0

“Facebook, Twitter, Instagram og andre internettjenester, der er gratis at bruge, holder øje med og registrerer hvert et skridt, brugerne tager, og den model bliver mere og mere udbredt i fremtiden – også i fysiske produkter som kaffemaskiner, hjertemålere og beklædningsdele med indbyggede teknologier, der gør dem mere intelligente og dermed giver brugerne flere muligheder for at dele data.

Årsagen er, at selskaberne ønsker at lære brugerne så indgående at kende som overhovedet muligt, fordi det giver mulighed for endnu mere målrettede opslag, anbefalinger og reklamer.”

Sådan skrives der i artiklen, der omhandler hvordan alt den data som de sociale medier, og måske også andre mere fysiske produkter, lagrer om os, kan være en god forretning for virksomheder.

Alt vores gøren og laden er i følge artiklen udveksling af data. Data som virksomheder kan bruge til at lære deres potentielle kunder endnu bedre at kende. Læs hele artiklen og bliv klogere på deling af data og information her.

 

Kilde: http://beep.tv2.dk