Søgemaskineoptimering målrettet mobile apps

Nu kan du få præsenteret dine apps i Google søgeresultater 

hjemmesideoptimering

Mobile apps i Google søgeresultater

I takt med udbredelsen af smartphones, bliver stadig flere Google søgninger foretaget via mobilen fremfor via pc’en. Som det ser ud lige nu, hører apps og websites dog fortsat til i to separate verdener. Det betyder, at internetbrugerne skal igennem en masse klik, pop-up vinduer mv. hver eneste gang, de ønsker at skifte fra app til website og omvendt. Det bliver der nu lavet om på. Google har nemlig lanceret en ny funktion i Google Search, som gør det muligt for den enkelte bruger at vælge, hvorvidt vedkommende ønsker at se dit indhold på en website eller via en app – begge dele direkte fra Google søgeresultater.

Få flere brugere til din app

Den nye funktion hedder “App Indexing” og har til formål at tilbyde en gnidningsfri overgang mellem websites og mobile apps for at sikre den bedst mulige brugeroplevelse. Helt konkret fungerer det ved, at Googlebot ikke alene crawler og indekserer websites, men nu også indhold på Android. Som webmaster vil du kunne fortælle Googlebot, hvilket app indhold du ønsker, der skal indekseres – på helt samme måde som det allerede fungerer for websites. Er der sammenfald mellem indholdet på din hjemmeside og din app – og er begge dele korrekt indekseret – vil Google præsentere begge muligheder for de brugere, der søger på relevante søgeord.

Yderligere information

Læs mere om hvordan Google App Indexing fungerer i praksis her: Søgemaskineoptimering

 

Kilde: http://googlewebmastercentral.blogspot.dk