Søgemaskinen Bing fra Microsoft

Søgemaskinen Bing fra Microsoft

Skærmbillede 2014-01-08 kl. 15.43.15

Du har måske lagt mærke til navnet før, men aldrig prøvet at bruge servicen. Bing er Microsofts svar på Google, og søgemaskinen har eksisteret siden 2009. Forløberen for Bing hed MSN Live Search, men med udviklingen af Bing forsøger Microsoft at lave et konkurrencedygtigt produkt til Google, som stadig er den suveræne nummer et på markedet. Dog er flere eksperter enige om, at Bing endnu ikke helt er på niveau med Google. En ting er selve søgemaskinens funktionalitet, som faktisk fungerer rigtigt fint, men noget andet er selve brandværdien.

Bing vs. Google

Selvom Microsoft har en forholdsvis høj brandværdi, så er det svært at gøre meget, når man skal måle sig med Google. Dette bekræfter igen betydningen af brandværdi, og hvor vigtig korrekt markedsførelse af et produkt er. På hjemmesiden www.bing-vs-google.com kan man prøve at lave en søgning og sammenligne resultat, funktionalitet og design på henholdsvis Bing og Google. Det er en meget sjov oplevelse og et forsøg værd hvis man gerne vil se nærmere på de umiddelbare forskelle på de to søgemaskiner.

Har du lyst til annoncere på Bing eller Google, eller trænger din virksomhed til rådgivning angående online markedsføring, så kontakt e-reactor.

Tags: ,