SEO er IKKE død

Søgemaskineoptimering virker – stadig

SEO - ram plet

Slagkraftigt våben – hvis du ved hvordan

Gang på gang bliver påstanden fremlagt, som følge af en ny Google opdatering, eller blot mangel på personlige resultater. Men faktum er, at søgemaskineoptimering er spillevende og stadig en af de mest effektive måder at skaffe sig synlighed online. SEO landskabet har, som alt andet online, ændret sig gennem tiden, men faktisk er meget af selve kernen i god, gammeldags SEO den samme. For dem der har styr på det, og ved hvordan det bruges bedst muligt, er søgemaskineoptimering et særdeles slagkraftigt våben i kampen om at erobre synlighed på nettet.

Kernen i SEO

Kristine Schachinger forklarer i et indlæg på Search Engine Watch, hvorfor det er en fejl at tro, at SEO er død. Hun lister også en række af de primære indsatsområder, som fortsat er bærende i SEO – omend man er nødt til at have en mere holistisk tilgang i dag sammenlignet med tidligere. Mere om det i artiklen. Her er nogle af de fokuspunkter, hun nævner:

  • Good Technical Factors (proper server admin, robots.txt, response codes, etc.)
  • Good On-Site Factors (design, page speed, etc.)
  • Good Content Factors (quality, breadth, depth etc.) *
  • Good Off-site Indicators (citations, social etc.)
  • Good Links (That “appear” natural)

Få mere at vide

Du kan læse hele artiklen her: søgemaskineoptimering

 

Kilde: http://searchenginewatch.com