Online markedsføring og dataanalyse

Målrettet markedsføring med effektiv dataanalyse

Hvordan aflæses data?

Anvender du Google Analytics eller et lignende analyseværktøj er du formentlig ret godt bekendt med at aflæse grafer og tage beslutninger ud fra de analyserede resultater. Formentlig har du også lagt mærke til, at nogle grafer siger dig mere end andre. Der er nemlig stor forskel på, hvordan de selvsamme data kan præsenteres. Hvordan skal henholdvis X- og Y-aksen se ud? Hvor mange – og hvilke – data skal ind i samme system? Data kan i værste fald blive så misvisende præsenteret, at det medfører ufordelagtige beslutninger.

Bedre SEO

Analyse af data  er en af grundpillerne i SEO og online markedsføring. Kun ved at analysere tidligere kampagners resultater, kan der på et fagligt funderet grundlag foretages målrettede optimeringer. Der er derfor al mulig grund til at tage de indhentede data seriøst og gerne lege med den visuelle fremstilling for at få størst mulig gavn af informationerne. Dette er naturligvis også essentielt, såfremt graferne skal vises for andre og give en øjeblikkelig forståelse.

Få mere at vide

Du kan læse mere om data og grafer – og se eksempler på, hvor meget den visuelle præsentation betyder her: Google Analytics

 

Kilde: http://searchenginewatch.com