Markedsføring med YouTube Analytics

Få optimalt udbytte af din YouTube markedsføring med YouTube Analytics

Video markedsføring

YouTube er ejet af Google, og det betyder, at du med YouTube markedsføring kan forbedre din placering i  Googles søgeresultater og dermed få mere trafik på hjemmesiden. Eksempelvis kan du lægge en YouTube-video på din hjemmeside og således forbedre hjemmesidens rankings. For at få mest muligt ud af din YouTube markedsføring kan du med fordel anvende analyseværktøjet YouTube Analytics. På den måde kan du optimere din videoreklame og derved tiltrække flere kunder.

Hvad er YouTube Analytics?

Hvis navnet klinger bekendt, er det ikke tilfældigt. YouTube Analytics interfacet er nemlig fra Google Analytics og fungerer også på stort set samme måde. Det vil sige, at du kan genere detaljerede datarapporter over dine videoer og se, hvordan de bliver modtaget. Eksempelvis har du mulighed for at måle på, om seerne ser din video til ende. Du kan også hente informationer om demografi og trafikkilder på samme måde, som det kendes fra Google Analytics.

Hvorfor bruge YouTube Analytics?

Ligesom Google Analytics er YouTube Analytics et værktøj, som giver dig større indsigt i din målgruppe samt effekten af dine kampagner. YouTube Analytics kan fortælle dig, hvad der virker, og hvad der ikke virker. Dermed har du mulighed for at optimere dine kampagner, så de i højere grad opfylder dine ambitioner og målsætninger. Måske opdager du, at en video er for lang, eller at den tiltrækker det forkerte kundesegment. Måske har videoen brug for mere synlighed via markedsføring eller søgemaskineoptimering. Ved at basere dine tiltag på validt datamateriale, slipper du for at skyde i blinde, men kan mere målrettet styre hen imod mærkbare resultater.

Godt i gang med YouTube Analytics

Kom godt fra start og udnyt mulighederne ved YouTube bedst muligt. Purna Virji fra Search Engine Watch har sammensat fem strategier til optimering af markedsføringen ved hjælp af YouTube Analytics. Hun kommer blandt andet ind på, hvordan man får en bedre kundeforståelse og et bedre indblik i, hvordan markedsføringsvideoer fungerer i praksis. Du kan læse Purna Virji’s 5 råd her: YouTube markedsføring

 

Kilde: http://searchenginewatch.com