Google søgemaskineoptimering anno 2013

Søgemaskineoptimering er – trods Googles mange opdateringer – stadig en vigtig faktor i online markedsføring

SEO tips

SEO er IKKE død

Penguin, Panda, Google Plus, Google Places … Google’s mange nylanceringer og opdateringer får konstant det virtuelle landskab til at ændre sig. Nye døre åbner sig, og andre lukker sig. Ifølge Google selv er de mange opdateringer en del af en langsigtet strategi, som har til hensigt at få virksomheder væk fra en ren taktisk SEO og hen imod en mere strategisk tilgang med online markedsføring. Det betyder ikke, at “SEO er død”. Tværtimod! I takt med at internettet vokser og forandrer sig, øges vigtigheden af synlighed online – og her spiller søgemaskineoptimering stadig en afgørende rolle. Uanset Google’s hensigter – og hvad man i øvrigt måtte mene om de mange ændringer – så er man som online virksomhed nødt til at holde sig på tæerne og tilpasse sig det skiftende landskab. I modsat fald ender både markedsføring og søgemaskineoptimering som skønne spildte kræfter.

Få overblik

Har du overblik over Googles mange ændringer, og hvad disse betyder for søgemaskineoptimering i praksis? Eric Enge fra Search Engine Watch har sammenfattet nogle af de største og mest vigtige Google ændringer og giver sit bud på, hvad de betyder for arbejdet med SEO. Du kan læse det her: Google søgemaskineoptimering

 

Kilde: http://searchenginewatch.com