Markedsføring og omtale af konkurrenter – no go eller bevidst strategi

Viger du tilbage for at omtale dine konkurrenter? Måske skulle du ændre strategi?

Omtal dine konkurrenter og styrk din autoritet

Mange virksomheder undlader at omtale deres konkurrenter af frygt for at sende trafikken direkte over i nabobutikken. Men måske er det ikke nogen dårlig idé at nævne sine konkurrenter ved navn? Search Engine Watch bringer et indlæg, hvor de diskuterer fordelene ved at omtale sine konkurrenter på en neutral måde for på den måde at styrke sin egen troværdighed og autoritet – og måske oven i købet forbedre sine rankings.

Moderne markedsføring

Ifølge Search Engine Watch er det gammeldags at undvige omtale af sine konkurrenter. Fra at have været tabu, er der stadig flere virksomheder som fremfor at vige tilbage, meget bevidst og målrettet drager deres konkurrenter ind i virksomhedens kommunikation udadtil. Search Engine Watch skriver blandt andet følgende: “Samsung vs. Apple. Ford vs. Chevy. Mac vs. PC … What if talking about your competitor could boost your site’s search rankings? What if you could build trust, authority, and likeability by talking about your competitors in an honest, transparent way?”

Inspiration

Search Engine Watch nævner fire virksomheder, som med succes har omtalt deres konkurrenter på en enten positiv eller neutral måde, og derved opnået attraktive fordele. Du kan læse om virksomhederne og finde inspiration til, hvordan du eventuelt kan omtale dine konkurrenter her: søgemaskineoptimering

 

Kilde: http://searchenginewatch.com