Google AdWords og Google Analytics

Få mere ud af Google AdWords – med dataanalyse 

Bedre ROI

Ved at bruge Google Analytics kan du få endnu mere ud af dine annoncer på Google Adwords. Det skyldes, at du meget præcist kan lokalisere de søgeord, som giver den højeste fortjeneste sammenlignet med omkostningerne. Du kan med andre ord udregne din ROI for hvert eneste søgeord og dermed afgøre, hvilke der er værd at satse på fremover.

Indtjening og udgift

Betaler du f.eks. 10.000 kroner for en høj placering på et søgeord og tjener 20.000 – har du lavet 100%

Betaler du kun 5.000 for flere knap så attraktive placeringer og tjener de samme 20.000 –  har du faktisk lavet 300 %

Derfor er der stor forskel på, hvilke søgeord, der indtjener mest – og hvilke der samlet set har den bedste ROI. Her er Google Analytics et uundværligt redskab. For hvert eneste søgeord kan du helt ned på decimalniveau aflæse hvilke søgeord, der er den bedste forretning.

Sådan udregnes ROI

ROI udregnes på følgende måde:

 

……….Total omsætning – udgifter

ROI=                 Spend

 

Få mere at vide

Læs hvordan du bruger Google Analytics til Google AdWords her: Google Adwords markedsføring 

 

Kilde: http://searchengineland.com