Google AdWords Express får nyt design

Google AdWords Express versus Google AdWords 

Nyt design

Google AdWords Express har, ligesom mange af Googles øvrige tjenester, fået et omfattende ansigtsløft. Det sker dels for at gøre tjenesten mere strømlinet, dels for at højne brugervenligheden. Google AdWords Express blev lanceret i 2011 og har allerede gennemgået en række opdateringer.

Læs mere om det nye design her: Google AdWords 

Hvad er Google AdWords Express?

Google AdWords Express er en simpel og brugervenlig marketingtjeneste, der på mange måder virker som en introduktion til Google AdWords. Express er altså et værktøj til online markedsføring, men i modsætning til det traditionelle Google AdWords, stilles der ikke krav til effektive søgeord og andre variabler. For at oprette en annonce, skal der blot skrives en kort reklametekst og vælges en relevant kategori. Herefter fastsættes et kampagnebudget, og det er herefter Google AdWords Express, som håndterer hvor og hvornår annoncerne vises.

AdWords Express og Google Plus

Det forlyder, at Google AdWords Express bliver lanceret i en dansk version inden længe. Derudover er tjenesten blevet opdateret, så man kan målrette annonceringen til Google+.

Du kan læse mere om Google AdWords Express her: AdWords optimering

AdWords Express versus AdWords

Når nu Google AdWords Express er så nem at bruge, hvorfor så overhovedet bruge tid og kræfter på de traditionelle AdWords kampagner? Først og fremmest, fordi Express primært er en introduktion, mens AdWords giver mulighed for meget specificerede kampagner, der kan ramme mere rent i målgruppen og dermed give en bedre ROI.
Du kan læse mere om Express versus AdWords her: Online annoncering 
.
.
Kilder:
http://searchenginewatch.com
http://www.bluefountainmedia.com
http://www.google.com/adwords/express/