Google AdWords – på mobilen

Mobil reklame – kreative løsninger

Interaktion med kunderne

En stigende andel af internettrafikken kommer fra smartphones og andre bærbare enheder. Ifølge adwordsagency.blogspot.dk kommer 10% af den samlede internettrafik i USA nu fra mobiltelefoner – mod kun 4 % for 18 måneder siden. Derudover har hele 28 % af den amerikanske befolkning en tablet eller e-reader mod kun 2 % for 3 år siden. Det stiller helt nye krav til virksomheder, der vil reklamere online, for kampagnerne skal tilpasses de forskellige enheder for at fremstå interessante og letlæselige. Eksempelvis bør designet ændres til skærmstørrelsen, og teksten tilpasses, så den hverken er for stor eller lille. Men også rent indholdsmæssigt bør mobilreklame tænke de nye muligheder ind. Hvordan kan mobilen og tabletten bruges på en kreativ måde – gerne med fokus på interaktion med kunderne?

Innovativ reklame – med GPS og Google Maps 

Det giver Google AdWords 4 bud på, på deres blog. Det første eksempel er en markedsføring for Cola, hvor den mobile reklame giver mulighed for at sende en gratis cola til en modtager hvor som helst i verden. Denne kan så hente sin cola i en særlig automat – og indtale en besked, som bliver sendt tilbage til afsenderens mobiltelefon. Reklamen bruger telefonens indbyggede GPS location til at vise et lille videoklip af, hvordan beskeden flyver gennem clouds, Google Maps og StreetView billeder.

Se de 3 andre reklamer på: Google Adwords på mobilen

 

Kilde:

http://adwordsagency.blogspot.dk/