Fremtidens reklame gennem Yahoo!

Reklame gennem Yahoo! kan også bruges i den online markedsføring

Yahoo-logo

 Yahoo! og Tumblr

Siden Marissa Mayer overtog direktørposten hos det amerikanske selskab Yahoo har deres aktier steget over 150% og omtalen af firmaet blev ikke mindre, da de tilbage i maj købte det sociale medie Tumblr til over 1.1 milliard dollars. Siden købet har folk spekuleret i hvordan Yahoo havde tænkt sig at udnytte mulighederne ved netop dette sociale medie. Mashable skriver, at firmaer fremover kan bruge deres Tumblr profil mere målrettet mod en specifik målgruppe, ved at udnytte Yahoo’s 800 millioner personer store analyse- og dataværktøj, som gør, at reklamen kan målrettes direkte mod eksempelvis køn eller geografisk placering. Dette kan gøres gennem bl.a. sponsorerede indlæg.

Sponsorerede indlæg

Sponsorerede indlæg bliver mere og mere populære på de sociale medier. Her kan man som virksomhed betale sig til at få vist sine annoncer og reklamer som indlæg på de sociale medier. Læs med her på bloggen i næste uge, hvor bl.a. sponsorerede indlæg på Facebook og online markedsføring på Tumblr vil blive gennemgået.

Knap så kendt i Danmark

Google er i Danmark klart mere kendt end Yahoo. Det er dog alligevel værd at bemærke, at Yahoo tilbage i juli måned overhalede Google i flest besøgende i USA for en enkelt måned. 197 millioner besøgte en Yahoo hjemmeside over for Google’s 192 millioner. På verdensplan er Google dog stadig klart størst og indehaver af den suveræne førsteplads på den online spillebane.

 

Kilder:

http://www.theguardian.com
http://en.wikipedia.org
http://mashable.com