YouTube er verdens andenstørste søgemaskine

Verdens andenstørste søgemaskine er ikke Yahoo, og verdens anden største søgemaskine er ikke Bing.

take_youtube_seriously_in_2013

Hvis du troede at verdens andenstørste søgemaskine, efter Google, var Yahoo, Bing eller en helt tredje, så må du tro om. Verdens andenstørste søgemaskine er YouTube, som ironisk nok er ejet af Google. Antallet af brugere der er tilstede på videoafspilningstjenesten og bruger den til videnssøgninger er steget gevaldigt, og det giver virksomheder anledning til at tænke deres videomarkedsføring igennem.

YouTube ejer hele 48% af alle delte videoer på internettet, mens nr. 2 på listen, AOL, kun ejer små 2%. Og den dominans bliver ikke mindre i fremtiden, især på grund af det tætte forhold YouTube har med søgemaskinegiganten Google. Videoer der bliver lagt på YouTube bliver ligeledes vist i Googles søgemaskiner, hvilket giver en slags dobbelt eksponering. I 2013 havde YouTube hele 153 millioner unikke besøgende, hvilket er over 50 millioner mere end det sociale medie Facebook.

Se nedenstående infografik for mere information om YouTubes historie. Har du eller din virksomhed brug for rådgivning om markedsføring på YouTube eller andre sociale medier, så kontakt e-reactor. Eksperter i online markedsføring og generel online tilstedeværelse.

(Tryk for at se infografikken i stort format)

the_state_of_youtube_in2013

 

 

Kilde: http://socialmouths.com/