Tinder som markedsføringsværktøj

Den sociale datingapplikation Tinder kan også bruges som markedsføringsværktøj

DSC_0322-940x460

Det går stærkt inden for udviklingen af applikationer, som både kan bruges som et socialt medie og samtidig som  et markedsførings- og netværksværktøj. På trods af at det ofte ikke er hensigten, at virksomheder kan bruge de sociale medier til deres fordel, så kan det tit lade sig gøre. Det er dog vigtigt at have sin målgruppe for øje, når man som virksomhed bevæger sig ud og markedsfører sig på sociale medier – specielt hvis mediet er tiltænkt private personer. Det skriver hjemmesiden Socialshare, der er eksperter i rådgivning om sociale medier. Socialshare giver et eksempel på et amerikansk TV-show, der har brugt datingapplikationen Tinder som markedsføringsværktøj.

Tinder er en applikation der matcher mænd og kvinder, og giver dem mulighed for at lære mere om hinanden ud fra billeder og kilometerafstande. Brugerne har mulighed for at sige ja eller nej til hinanden, og kun hvis to personer siger ja bliver de matchet og et chatvindue vil åbne og kontakten kan videreudvikles. Tinder har på det seneste oplevet en enorm succes med en stor stigning i omtale og brugerantal.

Terms of Service

Brugen af Tinder som markedsføringsværktøj kræver dog stadig, at man får en tilladelse af Tinder. Det har TV-show’et fået, og ideen er både sjov og nytænkende. Det er en anderledes måde at involvere sine brugere, og komme tæt på præcis den målgruppe man gerne vil ramme. Læs hele artiklen her, lær mere om Tinder her og kontakt e-reactor hvis du eller din virksomhed har brug for rådgivning om online markedsføring og sociale medier.

 

Kilde:

http://socialshare.dk/

http://www.gotinder.com/