Social media ROI – med hjælp fra Google Analytics

Kan marketing på sociale medier betale sig? Og i så fald: Hvordan udregner man ROI?

Hvad siger bundlinjen?

Hvorfor bruge tid og energi på Facebook markedsføring, tilstedeværelse på LinkedIn og virksomhedsprofiler på Twitter, Instagram og Google Plus? Fordi det er den lige vej til kunderne. Den bedste måde at skabe dialog – og i sidste ende konvertere “followers” til betalende kunder. Med andre ord: Som ved enhver anden markedsføring er det bundlinjen, som afgør, hvorvidt arbejdet med social media marketing har været frugtbart eller ej. Men hvordan kan du måle på effekten af din markedsføring på sociale medier? Hvordan kan du vide, hvilke ændringer på bundlinjen, som er et resultat af den sociale marketing? Det kan du ved hjælp af Google Analytics. Ifølge Rebecca Murtagh fra Search Engine Watch er det endda forholdsvis simpelt at udregne en social media ROI ud fra det gratis analyseværktøj.

Udregn din social media ROI

Du kan læse hendes bud her: marketing på sociale medier

 

Kilde: http://searchenginewatch.com