Markedsføring på sociale medier – Facebook Story Bumping

Facebook annoncering – ny algoritme kan genaktivere gamle indlæg

Facebook lancerer ny algoritme

En gennemsnitlig Facebookbruger modtager ugentligt cirka 1.500 statusopdateringer i sit nyhedsfeed! Det er en kolossal mængde, som giver anledning til spekulationer om, hvordan denne nyhedsstrøm kan organiseres. På denne baggrund har Facebook nu lanceret et nyt værktøj ved navn “Facebook Story Bumping”.

Sådan fungerer Story Bumping

Story Bumping fungerer ved hjælp af en algoritme, der bevæger materiale rundt på Facebook ud fra en vurdering af materialets relevans for hver enkelt bruger. Indlæg som ellers var “forsvundet” kan dermed dukke op igen og ligge i toppen af nyhedsflowet, selvom der er gået flere dage siden, det blev postet. Facebook vil med andre ord betragte indlægget i forhold til den enkelte bruger. Kommer indlægget fra en person, som brugeren ofte giver “likes”, eller omhandler det et emne, som brugeren har vist interesse for, er der større sandsynlighed for, at indlægget “repostes”.

Godt nyt for online virksomheder

Facebook selv om “Story Bumping”: “For page owners, this means their most popular organic page posts have a higher chance of being shown to more people, even if they’re more than a few hours old.”

Få mere at vide

Du kan læse mere om Facebook Story Bumping her: Social Media Marketing

 

Kilde: http://searchenginewatch.com