Mobil markedsføring – Tizen udfordrer Apple og Google

Mobil markedsføring får måske helt nye muligheder i 2013 – Google og Apple har fået en konkurrent

Tidligere LiMo

2013 bliver måske året, hvor en ny mobil gigant indtager kampscenen for at udfordre Apples iOs og Googles Andriod. Navnet er: Tizen. Måske har du aldrig hørt navnet før, men Tizen har faktisk en lang historie bag sig. Tizen var nemlig tidligere kendt som  LiMo eller Linux platform for mobile, som navnet i en længere periode lød, inden det i 2011 blev ændret til det nuværende Tizen.

International interesse

Ifølge det japanske Daily Yomiuri vil Samsung allerede i år lancere deres første mobiltelefon baseret på Tizen. Også andre større virksomheder har vist interesse for Tizen, blandt andet engelske Vodafone og franske France Telecom.

Hvorfor Tizen?

En af de helt store fordele ved Tizen er dens robuste HTML5 udviklingsmuligheder, som mange appudviklere i dag foretrækker. Blandt private forbrugere og teleudbydere, er det især Tizens store fleksibilitet, som trækker. Eksempelvis er mulighederne for at kunne tilbyde egne tjenester langt nemmere med Tizen end med både iOS og Android.

Hvorvidt Tizen kan skubbe Google og Apple af pinden, må tiden vise.

 

Kilde: http://www.forbes.com