Mobil markedsføring – mobil datatrafik fordoblet på et år

Der tegnes mobilabonnementer som aldrig før – og den mobile datatrafik er i eksplosiv vækst

6,4 mia nye mobilabonnementer

Den mobile datatrafik er blevet fordoblet i løbet af et år. Det viser tal fra Ericssons årlige Mobility rapport. I rapporten kan man blandt andet læse, at der siden første kvartal af 2012 til første kvartal af 2013 er sket en fordobling af den mængde datatrafik, der sendes over teleselskabernes mobilnetværk. Det samlede antal mobiltelefonabonnementer på verdensplan er nået helt op på 6,4 milliarder, svarende til 90 % af Jordens befolkning. I realiteten vurderes det dog, at det “kun” er cirka 4,5 milliarder personer, som har et mobilabonnement, og årsagen til det høje tal er, at mange ejer mere end et abonnement.

 

Kina i massiv mobil vækst

Alene i det første kvartal af 2013 er der registreret hele 130 millioner nye mobilabonnenter. Heraf står Kina for 30 millioner, efterfulgt af Asien og Afrika, som begge står for 27 millioner. Nordamerika fik 3 millioner nye mobilabonnenter, mens Vesteuropa fik 2 millioner.  Cirka 50 % af de solgte mobiler var smartphones.

Mobil markedsføring

Mobiltelefonen er godt på vej til at blive en af de mest markante marketingplatforme. Det understreger Ericssons rapport. For nogle kundegrupper er mobilen blevet den foretrukne og primære vej til nettet – og den kanal som bruges til e-handel. Der er derfor al mulig grund til at skrue op for jeres markedsføring på mobilen. Bliv klogere på mobil markedsføring ved at læse denne guide: mobil markedsføring eller kontakt e-reactor.dk for en skræddersyet løsning tilpasset jeres ønsker og budget. Ring til os på telefon 70 230 140 eller kontakt os via siden her: online markedsføring

 

Kilde: http://www.eweek.com