Hvorfor det er meningsløst at fokusere på at ligge nummer ét på Google

Det er meningsløst at fokusere på at ligge nummer ét på Google skriver Social Media Today

google-2014-updates-698x244

Hjemmesiden Social Media Today skriver i en artikel, at det er meningsløst at fokusere på at ligge nummer ét på Google. Grunden hertil er den, at der er sket et skift i den måde virksomheder bør tænke søgemaskineoptimering på.

Før i tiden gjaldt det om at fokusere på meta tags og linkbuilding, men nu til dags handler det i højere grad om brugerinvolvering og deling af indhold. På den måde kommer nummer ét placeringen helt ad sig selv.

Artiklen foreskriver, at enhver beslutning en virksomhed tager bør være centreret omkring brugeren, og hvordan brugeren bedst kan tilfredsstilles. Gøres dette vil brugeren automatisk gøre resten af arbejde, og på den måde vil en virksomheds hjemmeside automatisk rangere højest.

SEO has changed. It’s no longer just about getting all of your meta data aligned and your site content optimized, but also about getting your customers involved in the conversation. Their online reviews and interactivity with your brand is essential to getting rankings. It’s also no longer about building meaningless links across hundreds of sites, but creating great content and connecting that content to relevant sources. If you don’t have that content, how do you expect to build links?

Citatet ovenfor indkapsler budskabet i artiklen og beskriver hvordan situationen inden for søgemaskineoptimering muligvis har ændret sig i takt med de sociale mediers succes. Læs hele artiklen på Social Media Today her.

Har du brug for rådgivning om sociale medier? Kontakt e-reactor for rådgivning om online tilstedeværelse, markedsføring og sociale medier.

 

Kilde: http://socialmediatoday.com/